دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال )

دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال )
میانگین 5 از 3 رای

دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال )

اطراف خود را با دقت نگاه کنید؛ میبینید که هرکسی به طریقی آنلاین است و با فضای مجازی در ارتباط است پس تعجبی ندارد که دیجیتال مارکتینگ که همان کسب و کار اینترنتی است رونق یافته است. همه میتوانند در این کار قدم بگذارند ولی هر کسی نمیتواند در این کار موفق شود مگر اینکه با راه و چاه آن آشنا شود.

و یا اصلا بداند دیجیتال مارکتینگ چیست. اگر در اینترنت بدنبال معنی آن بگردید انواع و اقسام تعریف هارا مشاهده خواهید کرد اما میخواهم در این مقاله تعریفی ساده و کاملا قابل درک را از دیجیتال مارکتینگ بیاورم.خودتان هم میدانید که هرچه یک تعریف قابل درک تر باشد انجام آن نیز قابل درک تر و موفقیت آمیز تر خواهد بود.

همچنین در این مقاله راهکار هایی ساده ولی کار آمد را که به موفقیت بیشتر شما در این زمینه کمک خواهد کرد آورده ام.

دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال )

 دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هر کاری که به منظورتبلیغ کردن یک محصول و یا خدمات وهمچنین مورد بررسی قرار دادن بازخورد و رفتار مشتریان با استفاده از ابزار دیجیتال و فضای آنلاین انجام شود دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی در فضای دیجیتال می‌نامند .بعضی فکر میکنند که این کار فقط به کسب و کار های دیجیتالی و الکترونیکی مربوط است در صورتیکه بسیاری برای تبلیغ بازار سنتی خود مثل فروش ابزار کارهای سنتی وغیره نیز از ابزار دیجیتال استفاده میکنند.

ابزار دیجیتال چه چیز هایی میتواند باشد؟

به کلیه ی راه هاو کانال های ارتباطی با مشتریان برای تبلیغ ابزار دیجیتال میگویند مثل:

  • وب سایت
  • شبکه های اجتماعی
  • ایمیل
  • پیامکهای تبلیغاتی خودکار
  • بروشورهای آنلاین
  • کتابچه های الکترونیکی
  • اینفوگرافیک ها

و هر نوع راه ارتباطی دیگر که شما به ذهنتان میرسد.

دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال )

در ادامه به بررسی تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ میپردازیم:

سئو(SEO) Search Engine Organization 

که بمعنی بهینه سازی موتور جستجو میباشد  به مجموعه فعالیتهایی اطلاق میشود که باعث دیده شدن هر چه بهتر یک وب سایت در یک موتور جستجومثل گوگل میشود و یعنی در کل امتیاز آن وب سایت بالا تر میرود.

بازاریابی محتوا(Content Marketing)

جذب و حفظ مشتریان .افزایش ترافیک و معرفی برند از اهدافی هستند که برای تولید یک محتوا مثل:ویدئو و کاتالوگ و وب سایت استفاده میشود.در واقع میتوان گفت بازاریابی محتوا نوعی روانشناسی بازاریابی میباشد که به طرز فکر و سلیقه.نیاز و سبک زندگی مشتریان. محصول یاخدماتی را ارائه میدهد که به آن بازاریابی درونگرا نیز گفته میشود.

دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال )

ازکانال های ارتباطی آن هم میتوان وبلاگ-کتابهای الکترونیک -بروشورهای آنلاین و اینوگرافیک را نام برد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی(Social Media Marketing)

این نیز یکی از راه های ارتباطی برای جلب مشتریست که با توجه به بالا بودن ترافیک درآنهابازاریابی نیز در آنها آسانتر خواهد بود.به بیانی ساده تر بخواهیم بگوییم حتی در سطح شهر هم جایی که ازدحام جمعیت بیشتر است کسب و کار نیز در آنجا رونق بیشتری خواهد داشت.

دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال )

بازاریابی وابسته(Affiliative Marketting)

این نوع بازاریابی با استفاده از تبلیغ دیگر سایت ها بصورت یک هرم میتواند گسترش یابد و هر قسمت با تبلیغ قسمت دیگری باعث رونق کار خود و دیگری شود و میشود گفت یک منفعت چند جانبه است.

در ادامه به راهکارهایی میپردازیم که به رونق دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) شما می افزاید.

بر رویویدئو های لایو در رسانه های اجتماعی تمرکز کنید

فرض کنید شما خود یک مشتری هستید.مسلما اگر یک تبلیغ را بصورت ویدئویی ببینید بیشتر جذب آن خواهیدشد و بیشتر در ذهنتان باقی میماند و حتی راحت تر میتوانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک ویدئوی با کیفیت و خلاق همیشه بهتر از یک متن تبلیغاتیست.

دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال )

وب سایت و ابزار های تبلیغاتی خود را منعطف برای موبایل ها تهیه کنید.

چون اکثر مردم با موبایل های خود بجای لپتاپ بیشتر در ارتباط اند نباید از این مهم چشم پوشی کرد که ابزار های ما نیز باید با موبایل ها همخوانی داشته باشد.حتی طبق الگوریتم جدید شرکت گوگل نیزاگر سایت و تبلیغات یک شرکت با موبایل همخوانی نداشته باشد جریمه خواهد شد و از رتبه ی بالا نیز در جستجو ها نیز خبری نخواهد بود.

اپلیکیشن هارا دست کم نگیرید

اگر بتوانیدیک اپ برای برند خود بسازید. ده قدم از دیگران جلوتر خواهیدبود چون استفاده از اپلیکیشن نسبت به وب سایت ها و ایمیل و غیره بسیار اسانتر خواهد بود مخصوصا اینکه میتوان در یک اپ همه ی ویدئوو تصاویر و متون را یکجا با هم داشت و اینکه یک اپ مجزا بیشتر از یک وبسایت میتواند در اذهان باقی  بماند.

برای بازه ی زمانی خاصی(مثلا یکسال)برنامه ریزی کنید

سعی کنید برای مناسبتها و فصول مختلف متناسب با همان زمان برنامه ریزی هدفمند  و متنوع داشته باشید مثل:آف های فصلی و مناسبتی  تغییرات دیزاینی(ظاهر وب یا اپلیکیشن و محصول).اینها باعث جلب توجه در بازه های زمانی مختلف میشوند.

 

نتیجه گیری:

اکنون با توجه به تعریف مارکتینگ و راهکار هایی که آورده شدند که البته قسمت کوچکی از درخت بزرگ دیجیتال مارکتینگ بود، میتوانید با ذهنی آماده کسب و کار دیجیتالی خود را راه بیاندازید.

از اینجا به بعد موفقیت شما به خلاقیت و تلاش شما بستگی دارد که تا چه اندازه از این اطلاعات استفاده کنید.

همچنین اگر شما نیز سوال و یا پیشنهاداتی داشتید میتوانید با ما در میان بگذارید.