جلوگیری از فرسودگی شغلی در توسعه دهندگان وب

جلوگیری از فرسودگی شغلی در توسعه دهندگان وب
میانگین 5 از 2 رای

فرسودگی شغلی ممکن است نسبتا بی‌اهمیت به نظر برسد . در واقع ، نه تنها می‌تواند تاثیر مخربی بر روی حرفه شما داشته باشد،بلکه بر زندگی شخصی و سلامتی شما تاثیر میگذارد.  زمانی که استرس زیادی دارید ، بی هدف هستید و یا علائم فیزیکی شامل سردرد و بی‌خوابی دارید،تمرکز کردن و یا داشتن یک دیدگاه مثبت دشوار است .

به طور کلی فرسودگی شغلی در حال افزایش است و توسعه دهندگان وب شروع به صحبت در مورد تاثیر آن کرده‌اند . پیش‌گیری و مبارزه با فرسودگی، مهارت‌هایی هستند که برای افراد در این صنعت اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند ، به طوری که یاد می‌گیرد چگونه قبل از اینکه به دست فراموشی سپرده شود ، نشانه‌های تحلیل رفتگی را تشخیص دهد .

در این مقاله ، بحث بر این است که فرسودگی شغلی چیست و چگونه بر توسعه دهندگان وب تاثیر می‌گذارد . سپس پنج نکته را در مورد نحوه پیش‌گیری و مقابله با فرسودگی در نظر می‌گیریم تا شما بتوانید سالم بمانید و یاد بگیرید که دوباره از کار خود لذت ببرید . بیایید شروع کنیم !

مقدمه‌ای بر مفهوم فرسودگی شغلی

فرسودگی یا تحلیل رفتن نوعی استرس مرتبط با شغل است . چندین عامل مرتبط با کار شما و محیط آن می‌تواند به فرسودگی کمک کند و در نهایت می‌تواند اثرات منفی بر سلامتی شما داشته باشد . در حالی که خود فرسودگی یک وضعیت پزشکی محسوب نمی‌شود ، اما باز هم می‌تواند کیفیت زندگی شما را کاهش دهد .
هم چنین تحلیل رفتگی با علائم فیزیکی و عاطفی همراه است. در این شرایط فرد دچار فقدان تمرکز ، عصبانیت ، و نداشتن هدف در انجام کار،است. فرسودگی هم چنین می‌تواند، سردرد ، بیخوابی ، و سوزش معده و حتی مشکلات جدی تری از قبیل افزایش خطر حملات قلبی و دیابت نوع ۲ را منجر شود.

فرسودگی شغلی و استرس

دلیل فرسودگی شغلی شامل فشار کاری بالا ، تعادل کم بین کار و زندگی، و احساس تنهایی است . توسعه دهندگان وب می‌توانند به راحتی با حجم کاری بالا مواجه شوند هنگامی که با اشکالاتی مواجه می شوند که نیاز به تعمیر در کوتاه مدت دارند . علاوه بر این، برخی از انواع انزوا عامل اصلی افسردگی در توسعه دهندگان است .

 

چگونه از فرسودگی شغلی به عنوان یک توسعه دهنده وب جلوگیری کنیم؟( ۵ نکته )

در حالی که نتایج تحلیل رفتگی ممکن است شدید باشد ، اما اقداماتی برای جلوگیری از آن وجود دارد . در برخی موارد، جستجوی حرفه ای برای درمان اضطراب یا افسردگی مرتبط با تحلیل رفتگی ممکن است عاقلانه باشد . اگر قبلا ً این مورد را تجربه کرده اید ، استفاده از این توصیه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بهبود پیدا کنید .

 

۱- ” مراقبت از خود ” را تمرین کنید

مراقبت از بدن و ذهن شما می‌تواند برخی از مشکلاتی را که خستگی باخود به ارمغان می‌آورد دفع کند . حفظ یک رژیم غذایی خوب و ورزش کردن به طور منظم ،نقطه ی خوبی برای شروع است . ورزش همچنین می‌تواند استرس را تسکین دهد،تمریناتی همچون مدیتیشن میتواند موثر باشد.
اگر کار شما دشوار است ، ورزش مناسب و مدیتیشن در روز ،احتمالا برای شما غیر ممکن بنظر می‌رسد. زمانبندی مناسب برای این فعالیت‌ها و برنامه ریزی مجزا برای ورزش و مدیتیشن می‌تواند موثر باشد . ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‌کنید زمان داشته باشید .
اما در مورد عادت‌های غذایی خود، مطالعات نشان می‌دهند که غذا خوردن پشت میز کار،تاثیرات منفی بر زندگی اجتماعی و سلامتی شما دارد . گذراندن وقت ناهار با همکاران و یا دوستان،فرصت استراحتی در روز کاری شما فراهم می‌کند. به علاوه ، آن احساس تنهایی را کاهش می‌ دهد.

 

2- مرز بین کار و زندگی شخصی خود را تعیین کنید

این روزها ما با اعلانات ایمیل و رسانه‌های اجتماعی بمباران می‌شویم . چک کردن ایمیل کاری، زمانی که شما در محل کار نیستید ،مانع از استراحت شما میشود. این به میزان استرس شما می‌افزاید و می‌تواند منجر به تحلیل رفتگی شود .
حذف اعلانات مربوط به کار، می‌تواند به شما کمک کند در پایان روز استراحت کنید .شما می توانید تنظیمات اعلانات خود را تغییر دهید، از حساب مربوط به کار خود خارج شوید، یا حتی یک برنامه زمانی ایجاد کنید که ،خودتان، زمانی برای بررسی ارتباطات کاری تنظیم کنید.

در برخی از شرکتها ،از افراد انتظار می‌رود که بطور دائم در دسترس باشند ،اگر این مورد برای شما صدق می‌کند، سعی کنید با رئیس خود در مورد آن صحبت کنید. توضیح دهید که چرا شما فکر می کنید داشتن یک استراحت، کار شما را بهبود می بخشد.بنابراین ممکن است این انتظارات را تغییر دهد.

 

۳- به دنبال روزنه هایی برای کمک به کاهش استرس خود باشید

در حالی که ورزش و مدیتیشن استراتژی‌های کاهش استرس هستند ، اما ممکن است کافی نباشند . داشتن یک سرگرمی ، به ویژه یک سرگرمی خلاقانه ، راهی برای کاهش استرس و بهبود تعادل زندگی‌تان در همان زمان است .
همچنین مشخص شده است که صرف وقت در فضای باز استرس را کاهش می دهد، به ویژه هنگامی که ما قادر به استراحت از فن آوری هستیم، پیاده روی و فعالیت های دیگر در فضای باز تغییر خوبی در برابر نشستن پای رایانه یا استفاده از گوشی است.

برای تمرین سرگرمی مورد علاقه خود برنامه ریزی کنید یا به یک پارک در نزدیکی خود بروید. حتی یک یا دو ساعت از وقت آزاد صرف نظر می کنید. اگر می‌توانید در طی آن زمان دستگاه های خود را کنار بگذارید،با این کار سطح استرس را بیشتر کاهش خواهید داد.

 

4- راه هایی برای کاهش حجم کاری خود پیدا کنید

حجم کاری بالا عامل مهمی برای فرسودگی شغلی است. پیدا کردن راه هایی برای کاهش یا تسریع میزان کاری که باید انجام دهید ،می تواند سطح استرس و کیفیت کار شما را بهبود بخشد.
مهارت نه گفتن را یاد بگیرید. ممکن است بخاطر ترس از کمبود زمان،بخواهید پروژه را دنبال کنید.
پیدا کردن ابزارهایی که می توانید برای ساده سازی و یا خودکار کردن وظایف خود استفاده کنید نیز می تواند مفید باشد.

 

5- اهداف خود را دوباره بررسی کنید و دوباره از کار خود لذت ببرید

اینکه احساس کنید کار شما کم اهمیت است ، می‌تواند به سرعت به تحلیل رفتگی منجر شود. زمانی که فکر می‌کنید هیچ سودی در انجام کار شما وجود ندارد ،باعث احساس خستگی و بدبینی در شما می‌شود. همچنین احتمال دستیابی به نتایج با کیفیت بالا نیز کاهش می‌یابد ،درنتیجه باعث می‌شود که شما به توانایی‌های خود شک کنید . دلایلی که سبب لذت بردن شما از حرفه کاریتان شده،به یاد بیاورید.این کار ممکن است دوباره شما را به کارتان علاقمند کند.
همچنین می‌توانید یک پروژه را در نظر بگیرید که باارزش‌های شخصی شما همسو باشد. ایجاد یک وب سایت برای یک سازمان غیر انتفاعی که از شما پشتیبانی می‌کند و یا دنبال کردن پروژه‌هایی که مرتبط با سرگرمی‌ها و علایق شماست ممکن است شما را به هیجان آورد.

 

نتیجه‌گیری

فرسودگی شغلی بهانه‌ای برای تنبل بودن در کار نیست .
فرسودگی می‌تواند عواقب جدی برای مردم در تمام مشاغل از جمله توسعه دهندگان وب داشته باشد. در این مقاله ، بحث بر این بود که فرسودگی چیست و چگونه به طور خاص بر توسعه دهندگان تاثیر می‌گذارد . سپس پنج نکته را در مورد نحوه پیش‌گیری و مقابله با تحلیل رفتگی بیان کردیم تا شما بتوانید سالم بمانید و یاد بگیرید که دوباره از کار خود لذت ببرید .