۱۰ اشتباه رایج در تجارت الکترونیک

۱۰ اشتباه رایج در تجارت الکترونیک
میانگین 5 از 2 رای

10 اشتباه رایج در تجارت الکترونیک

آیا وب سایت شما در زمینه تجارت الکترونیک، فروش مورد نظرتان را ندارد ؟

برخی از بزرگترین وب سایتها با  ساده ترین اشتباهات بازدیدکننده خود را به سمت رقبای خود هدایت می کنند.

در زیر به 10 اشتباه مهم ولی رایج در تجارت الکترونیک اشاره می کنیم که  شاید برای شما هم مفید باشد.

 

1.تاخیر در ارایه خدمات به مشتریان

یکی از بزرگترین اشتباهات در تجارت الکترونیک،خدمات آهسته و با تاخیر می باشد. شما با این کار مشتری خودتون را خسته و به سوی رقیبان خود هدایت می کنید.

بسیاری از برند های بزرگ  این اشتباه را انجام می دهند. برای مثال من یک سوال در مورد خصوصیات یک کالا را به فروشگاه معتبر اینترنتی ارسال کردم.

بعد از سه هفته، تنها پاسخی که از آنها دریافت کردم، یک پیام خودکار بود که می گوید:(در حال حاضر به دلیل ترافیک سایت و تعداد زیاد درخواستها ،تقاضای شما با تاخیر انجام می شود).

چهار هفته بعد، من هنوز هم نتوانستم با کسی ارتباط برقرار کنم و به آنها در مورد این موضوع صحبت کنم!

 

2.تعداد و پیچیدگی  زیاد گزینه های خرید و ارسال

تعداد زیادی از کاربران خرید خود را نهایتا در  سبد کالای رها می‌کنند!

علت در این است که بعضی وب‌سایت‌ها از کاربر می خواهند پیش از خرید ثبت‌نام کنند و یا اینکه هنگام ثبت نام و خرید گزینه های زیاد و بدون دلیلی را در مسیر کاربر قرار می دهند که باعث انصراف از خرید می شود.

 

3.ارسال زیاد ایمیل تبلیغاتی

بازاریابی ایمیل بخش مهمی از موفقیت بازاریابی و تجارت الکترونیک است.

این ایمیل ها می تواند  ایمیل های ارسالی، ایمیل های خودکار و خبرنامه های منظم باشد.

10 اشتباه رایج در تجارت الکترونیک

بررسی بسیاری از مارک های بزرگ تجارت الکترونیک به نظر می رسد گاهی بازاریابی ایمیل اشتباه باشد.

برای مثال، زمانی که من از یک فروشگاه اینترنتی بزرگ خرید کردم، و سپس خریدم را لغو کردم، ایمیل های زیادی دریافت کردم. اشتباه بزرگ آنها بمباران ایمیل من بود!

تا حدی که این آمار به  یک ایمیل در روز رسید ، و احساس کردم به من حمله شده!

این باعث شد حس بدی در من نسبت به آن نام تجاری ایجاد شود و من مسدود کردن ایمیل های خودم را از دستشان نجات دهم.

اشتباه دیگری که اکثرا مرتکب می شوند ،عدم توجه به گزینه های مورد علاقه شما در ارسال ایمیل است.

 به عنوان مثال، اگر من در فروشگاه پوشاک عضو باشم و فقط در رده زنان خرید کنم، متاسفانه وب سایت فروشگاه ،من را جز مشتری عام در نظر می گیرد و همه محصولات جدید از نوزادان گرفته تا مردان را برای من ارسال می کند!

 

4. استفاده زیاد از گزینه های پیش فرض

سعی کنید فروشگاه شما جدیدترین و خاص ترین فروشگاه وب شود نه اینکه فروشگاهی با یک سری گزینه های پیش فرض طراحی کرده باشید.

خلاق باشید و همه گزینه ها و قسمتها را دستکاری کنید و اگه می تونید از نو طراحی کنید.شک نکنید تاثیر بی نظیری روی کاربران داره.

 

5.استفاده از تصاویر بی کیفیت

امروزه دوربین های حرفه ای کیفیت تصاویر را خیلی بالا برده اند پس سعی کنید حتما تصاویر با کیفیت داخل وب سایت خود قرار دهید. اگر مشتری شما نتواند از تصاویر به کیفیت کالای شما پی ببرد  چطور باید  محصول شما اعتماد کند و خرید کند؟

پیشنهاد میکنم مقاله 10 نکته برای انتخاب تصاویر مناسب وب سایت را هم مطالعه نمایید

در نتیجه شما باید محصولات خودتون طوری نمایش دهید که مشتری به محض ورود ، مجذوب آنها شود و ترجیح بدهد خیلی سریع خرید خود را نهایی کند.

 

6.قبل از بارگذاری وب سایت خودتون قسمت خرید را تست نکرده باشید

بعد از پایان طراحی وب سایت خود و یا بروزرسانی ها ،خودتان تمامی صفحات را تست کنید و خرید آزمایشی انجام دهدید تا مطمین شوید خطایی به کاربر نمی دهد.

10 اشتباه رایج در تجارت الکترونیک

کاربران در مورد خطاهای وب سایتها خیلی حساس هستند و سریعا احساس ناامنی می کنند!

 

7.عدم رعایت موارد سئو در وب سایت

اصول سئو در وب و مخصوصا در تجارت الکترونیک نقش کلیدی ایفا می کند.

پس سعی کنید نکات زیر را حتما رعایت کنید:

  • نام سایت خود را مرتبط انتخاب کنید
  • برای هر محصول از عنوان و تصویر مرتبط استفاده کنید
  • از کلمه <کلیک کنید> استفاده نکنید
  • بهینه سازی کلمات کلیدی
  • قرار دادن لینک های داخل و خارج از وب سایت
  • آدرس صفحه را شفاف و قابل درک قرار دهید
  • از گوگل مپ استفاده کنید
  • قرار دادن نظرات کاربران
  • توضیحات تکراری ننویسید
  • عکس کالای خود را بهینه کنید

8.توجه زیاد به آمار بازدید

اکثر افراد تصور می کنند موفقيت سایت به تعداد بازديد هاي آن بستگي دارد، ولی این کاملا اشتباه است.ميزان موفقيت سایت شما به ميزان درآمدتان از فروش بستگی دارد. پس تمرکزتان را روی فروش قرار دهید نه اينكه مطالب چند تا لايك بخورد.

 

9.نخواندن نظرات کابران

جالب است بدانید مشتریان قبل از اینکه به خصوصیات تخصصی وب‌سایت‌ شما  توجه کنند، به نظرات دیگر کاربران اعتماد می کنند.

پس حتماً سعی کنید زیر محصولات خود  از نظرات کاربران و حتی از تصاویر شخصی آن‌ها با کالاها استفاده کنید.

10.دریافت هزینه ارسال

ما می دانیم که حمل و نقل رایگان می تواند یک هدیه بزرگ برای مشتریان باشد.

10 اشتباه رایج در تجارت الکترونیک

اگر هنوز سیستم ارسال و تحویل رایگان را در برنامه‌های خود ندارید، بهتر است هرچه سریع‌تر راهی برای آن پیدا کنید.

حتما داخل وب سایت خود قسمت ارسال رایگان و پیگیری خرید و ارسال را قرار دهید .

اگر ارسال رایگان براتون مقرون به صرفه نیست می تونید برای خریداران محصول خود یک قیمت پایه تعیین کنید و از آن مبلغ به بعد را با رایگان ارسال نمایید.

البته تمام کسب‌وکارهای اینترنتی نمی‌توانند هزینه‌ی سیستم ارسال رایگان را بپردازند.

شما می‌توانید برای خریداران خود یک‌پایه‌ی خرید حداقلی تعیین کنید و خریدهای بالاتر از این مبلغ را به‌رایگان پست کنید.

 

سخن پایانی:

نکاتی که در این مقاله ذکر شدند، رایج ترین اشتباهات تجارت الکترونیک هستند.

هرکدام از این اشتباهات می‌توانند بشدت باعث کاهش فروش شما شوند.

با بررسی و اصلاح این نکات می‌توانید از بازدید و فروش خود را افزایش دهید.

حتما به خریدآسان ،تحویل رایگان،ارسال سریع، توجه ویژه داشته باشید.