۸ اشتباه بزرگ وبلاگ نویسان تازه کار

۸ اشتباه بزرگ وبلاگ نویسان تازه کار
میانگین 5 از 2 رای

اخیرا وبلاگ نویسی به یکی از پرطرفدارترین روش های کسب درآمد اینترنتی بدل شده است.

محیط این کسب و کار در زمینه های مختلف گسترش یافته و رقابت روز به روز درآن شدیدتر می شود. بنابراین وبلاگ نویسان باید استانداردها را بالاتر برده و مشکلات راه اندازی یک “وبلاگ موفق” را درک کنند.

فاکتورهای زیادی در موفقیت یک وبسایت تاثیر گذار است پس قبل از شروع بهتر است درک خوبی از پیش زمینه ها داشته باشیم:

  • ارزش، کیفیت و استراتژی بازاریابی محتوا
  • استراتژی برندسازی وب سایت
  • بازاریابی، تبلیغات و استراتژی فروش وب سایت
  • توانایی شما برای سازگاری با تغییرات کسب و کارتان
  • توانایی و مهارت بازاریابی دیجیتال
  • ثبات و پایداری در کار
  • اشتیاق شما

 

به عنوان یک وبلاگ نویس تازه کار احتمالا خود را در میان انبوهی از مسئولیت ها خواهید دید. در هر مرحله از مسیر ممکن است از خود بپپرسید:

“آیا من این کار را دست انجام می دهم؟” و یا “باید بطور متفاوتی پیش بروم؟” بخاطر کمبود دانش و تجربه شاید به خود شک کنید و این بزرگترین دشمن شما خواهد بود!

امروز 8 اشتباه بزرگ وبلاگ نویسان تازه کار یا تولیدکنندگان محتوا را لیست کرده ام که بطور مداوم اتفاق می افتد!

 

1- هدف مشخصی ندارید

8 اشتباه بزرگ وبلاگ نویسان تازه کار

اگر انتظار یک پروژه موفق را دارید اهداف آن را مشخص کنید. تولید محتوا یا وبلاگ یک پروژه تنها یک پروژه نیست بلکه یه کسب و کار با جهت گیری خاص هست.

بدون نقشه شما هرگز به مقصد نخواهید رسید! بنابراین بهترین راه برای ثبات و عملکرد بلندمدت تعیین اهداف بلندمدت و تقسیم آنها به بخش های کوچکتر است.

نقاط عطف کسب و کار را تعیین کنید، برای مقاصدتان مهلت مشخص کنید و محکم بچسبید به برنامتون!

 

2- شما واقعا مخاطبان هدفتان را نمی شناسید

اگر تمایل دارید در مسیر وبلاگ نویسی موفق باشید لازم است مخاطبان سایت خود را بشناسید. توجه داشته باشید که وبلاگ یک رسانه است که افراد برای یافتن راه حل مشکلات، نیاز ها و مسایل خاص به آن مراجعه می کنند.

کلمه کلیدی اینجا “خاص” است! اگر روی مخاطبان خاص تمرکز نکنید کاربر در ارتباط با محتوا دچار مشکل خواهد شد. احتمالا اکنون متوجه می شوید چرا اغلب وبلاگ نویسان شکست می خورند!

ارتباط یک کلید است… اگر شما یک برنامه دقیق و کارآمد برای نزدیک شدن به مردمی که بدنبال محتوای شما هستند داشته باشید قطعا آنها با وبلاگ شما ارتباط برقرار می کنند.

 3- دانش و مهارت ندارید

در حال حاضر بسیاری از وبلاگ نویسان موفق بر آموزش افراد برای “راه اندازی یک وبلاگ پرطرفدار” تمرکز می کنند. اما بسیاری از آنها واقعیت مهمی همچون “داشتن دانش و مهارت” را حذف می کنند! آنها نتایج بزرگی را بدون برخورداری از ملزومات وعده می دهند.

هیچ قرص جادویی برای بهبود یک شبه وبلاگ یا سایت وجود ندارد! برای رشد به دانش این حرفه و مهارت های مربوط به آن الزامیست. در غیر این صورت تنها در گذر زمان اعتماد به نفس خود را تخریب خواهید کرد.

 

4- محتوای شما معمولی است

برای اینکه یک سر و گردن از دیگران بالاتر بروید باید محتوای جذاب و در عین حال با ارزش تولید کنید. اگر اطلاعاتی که به اشتراک میگذارید متوسط باشد، نمی توانید مردم را تحت تاثیر قرار دهید. اگر به دنبال موضوعات و مطالب تکراری هستید انتظار نتیجه هیجان انگیزی نداشته باشید!

در کل کاربران به دنبال وبلاگ هایی هستند که از دیگران پیروی نمی کنند. اگر اشتیاق و تعهد داشته باشید حتما راهی برای غافلگیر کردن کاربرانتان خواهید یافت.

 

5- شما یک برنامه بازاریابی پیشرفته ندارد

چگونه می خواهید محبوبیت وب سایت خود را افزایش دهید؟ بسیاری از تولید کنندگان محتوا وبسایت خود را بدون برنامه پیش می برند. همانطور که قبلا هم گفتم تقلید نکردن از دیگران کار سختیست آن هم در چنین محیط رقابتی بزرگی.

برای موفقیت وبلاگ یا وبسایت، یک استراتژی بازاریابی موثر بسیار ضروریست. در زیر برخی از تکنیک های جذب کاربر (ترافیک) جدید و هدفمند را جمع آوری کردم:

  • سئو: محتوای وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید
  • برای کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی حساب بسازید و بطور مداوم فعالیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید
  • از اشخاص با نفوذ و سلبریتی های دنیای مجازی برای افزایش کاربران بهره ببرید
  • در تالارهای گفتگو وارد بحث شوید و محتوای با ارزش ارایه کنید
  • با دیگر وبلاگ نویسان همکاری و تبادل لینک نمایید
  • سعی کنید از کاربران بخواهید بعنوان میهمان در وبلاگ شما پست ارسال کنند

 

6- عناوین به اندازه کافی جذاب نیستند

8 اشتباه بزرگ وبلاگ نویسان تازه کار

نقش عنوان، جذب کلیک کاربران هدف می باشد. بسیاری از وبلاگ نویسان تازه کار قادر به درک نقش مهم عنوان نیستند. آنها مطالب را بدون آنکه به قدر کافی فکر کرده باشند منتشر می کنند.

مثالی دیگر:

نکات وبلاگ نویسی برای تازه کارها”  در مقابل  “5 استراتژی الهام بخش برای بهبود وبلاگ

تفاوت را متوجه شدید؟ قبل از اینکه مقاله بعدیتان را ارسال کنید حتما یک عنوان خاص و جذاب برای آن انتخاب کنید.

نکته: در انتخاب عنوان از مبالغه و فریب کاربران خودداری کنید چرا که اعتماد آنها را از دست خواهید داد!

 

7- با مخاطبان خود در ارتباط نیستید

چطور می توانیم وب سایت خود را شدیدا پرطرفدار کنیم؟ کاری کنید مردم عاشق محتوای شما شوند، به آنها احترام بگذارید و شخصیت خود را به آنها نشان دهید.

یکی از اشتباهات نادیده گرفتن کاربران و دنبال کنندگانی است که با شما در ارتباط هستند. مثلا اگر یک بازخورد منفی درباره یکی از مطالب دریافت کردید فورا به بهترین نحو آن را پاسخ دهید. یک نظر بد راجع به محصول؟ باید برای خریدار اطمینان حاصل کنید!

دلیل بسیار ساده است: اگر مردم احساس کنند شما نسبت به حل مسایل آنها بی تفاوت هستید، به شما اعتماد نمی کنند، حرفه ای بودن شما زیر سوال می رود و هرگز به وبسایت شما باز نمی گردند.

 

شما عملکردتان را به درستی اندازه گیری نمی کنید

یک وبلاگ بسیار شبیه کسب و کارهای دیگر است. اگر می خواهید عملکرد خود را پایدار نگه دارید باید :

  • بطور مداوم ترافیک (بازدید) وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید
  • شاخص های کلیدی عملکرد را اندازه گیری کنید (مثلا در ازای فلان تغییر، چه نتیجه ای و در چه حدی اتفاق افتاد)
  • بدنبال راه هایی جهت بهبود تجربه کاربری و افزایش ترافیک سایت باشید

بدون تجزیه و تحلیل هرگز نمی فهمید چه کاری را درست و چه کاری را غلط انجام داده اید. لطفا از گوگل آنالیز بعنوان یک ابزار رایگان بهره بگیرید…

تجزیه و تحلیل وب سایت اطلاعات زیر را به شما می دهد:

  1. کاربران شما چه موضوعاتی را ترجیح می دهند
  2. مخاطبان شما از چه طریقی به وب سایتان وارد شدند (متورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و …)
  3. کاربران به چه صورت در وب سایت شما سیر می کنند
  4. چگونه کاربران از وب سایت شما خارج می شوند
  5. چقدر زمان صرف خواندن مطالب شما می کنند

 

جمع بندی

هزاران منبع و ابزار مفید برای تولید محتوا و کاهش اشتباه وبلاگ نویسان وجود دارد. اینکه شما ایده و استراتژی خود را پیاده سازی کنید یک مساله است و اینکه آن را بهبود ببخشید مساله ای دیگر. هر کسی می تواند یک وبلاگ راه اندازی کند، در آن مطالب وارد کند و بعد استراحت نماید :))

اما عده کمی از وبلاگ نویسان به بالا بردن استاندارد های خود متعدند! و سعی می کنند با تولید محتوای با ارزش خود را از دیگران جدا کنند. برای موفقیت اهداف خاصی را دنبال کنید؛ انتظارتان را بالا ببرید؛ اشتباهاتتان را اصلاح کنید؛ و عملکردتان را بصورت پایدار ارتقا دهید!

 

باعث انگیزش هست اگر نقطه نظراتتان را درباره این مطلب در بخش “دیدگاه ها” با من به اشتراک بگذارید 🙂